Sondajele de opinie încearcă să țină pasul cu „bombele” care cad pe câmpul de luptă al campaniei, dar fie eșuează, fie încearcă să manipuleze . Multe companii de sondaje sunt afiliate la partide care „încearcă să influențeze publicul”, spune sociologul Ovidiu Voicu. Un sondaj realizat de Avangarde-Insomar arată că finala prezidențială ar fi între Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, dar cursa este foarte strânsă pentru turul doi. Patru dintre aceste cinci sondaje de opinie arată un al doilea tur între Marcel Ciolacu şi George Simion . Simion a valorificat o parte din procentele Dianei Șoșoăca, scoasă din cursă în urma deciziei Curții Constituționale (CCR) Remus 'tefureac, directorul INSCOP, spune că Simion a preluat 40% din electoratul liderului SOS, deși și-a îndemnat susținătorii să nu apelează la AUR. Ovidiu Voicu spune că există un trend arătat de mai multe sondaje că ne îndreptăm spre o finală Ciolacu-Simion . Un alt aspect care iese în evidență este diferența semnificativă dintre sondaje în punctajul obținut de liderul PNL, Nicolae Ciucă . În trei sondaje are scoruri între 19 și 15%, în alte două este cotat cu 8,2 și 6,2%. Nicușor Dan – 28,6%, Gabriela Firea – 26,5%, Cristian Popescu Piedone – 15,2%, Sebastian Burduja – 13,8%. Sondajul Avangarde publicat pe 2 iunie (comandat de Partidul Social Democrat -PSD) a arătat scoruri complet diferite. Sondajul realizat de Jarding Global LLC, publicat pe 4 iunie, a mers și mai departe: Sebastian Burdujja a trecut pe locul doi. Sociologul Ovidiu Voicu crede că astfel de sondaje au doar un impact manipulativ foarte scăzut, pentru că oamenii nu mai au încredere în ele.