Hotnews
Publicat acum 5 zile

Piața auto mondială, între creșterea vânzărilor de mașini electrice și escaladarea barierelor comerciale. Europa ajustează strategia, România suferă din cauza întârzierii Rabla

Factor Manipulare: --
  • Piața auto mondială se fragmentează în trei blocuri geopolitice (SUA, Europa, China) din cauza barierelor comerciale și a tensiunilor internaționale, în contextul unei creșteri a vehiculelor electrice cu baterie (BEV) la 16% din cota de piață globală în T1 2025.
  • Piața chineză domină vânzările globale de BEV, generând 60% din total, în timp ce Europa a înregistrat o revenire a vânzărilor, cu creșteri semnificative în Regatul Unit și Germania, dar România a avut o scădere drastică din cauza întârzierilor programului Rabla.
  • Comisia Europeană a lansat un plan de acțiune pentru industria auto, axat pe inovare, tranziție curată, lanțuri de aprovizionare reziliente, reconversie profesională și sprijin pentru concurența loială, având în vedere contribuția sectorului la PIB-ul UE și locurile de muncă.
  • Statele Unite și China implementează măsuri protecționiste, iar China investește în inovație pentru a-și reduce dependența de tehnologiile externe, în timp ce industria auto globală se adaptează la presiuni economice și tranziția către electromobilitate.
0 articole